Optreden 2018

7 september 2018 Opening café De Pelgrim

Na maanden van hard werken en een voorproefje met de Ommelse kermis konden de nieuwe uitbaters het van Guus overgenomen café heropenen. We hebben met blaaskapel d’Ommelaers op een kar rondgetrokken om de Ommelse bevolking te herinneren aan dit heuglijke feit en hoopten zo het volk naar, voorheen, café Eijsbouts te halen.
Deze rondgang verliep niet geheel vlekkeloos, omdat een patrouillerende politieagent ons wees op het feit dat de achterlichten van de kar niet werkten. Mario Verhees, de bestuurder van de Dodge, die de kar trok werd gesommeerd te stoppen. Begrijpelijk, voor ieders veiligheid. Tijdens dit oponthoud, bleef de stemming er goed in en werd er door buurtbewoners geïnformeerd wat er aan de hand was en kregen we zelfs een kratje bier aangeboden.
Aangekomen bij het café speelden we nog enkele nummers buiten, waar veel volk verzameld was. Na diverse toespraken werd de nieuwe naam De Pelgrim, onder tromgeroffel van Tjerk en luid applaus onthuld . Kapelaan Harold zegende het pand in en sprak ook een zegening uit over het bier. Dat zal daar ongetwijfeld goed komen! Wij wensen de nieuwe uitbaters heel veel succes voor de toekomst.
Vandaag ging Aniek Jansen voor de eerste keer met ons mee. Zij komt met haar trompet de kapel versterken. Daar zijn wij uiteraard heel blij mee. We wensen Aniek heel veel plezier bij blaaskapel d’Ommelaers!!

7 juli 2018 Opluistering Kennedymars

De organisatie van de Kennedymars had dit jaar de route drastisch gewijzigd en ook de starttijd aangepast. Dit had tot gevolg dat sinds lange tijd de mars weer door Ommel voerde en wel vroeg in de avond. Met blaaskapel d’Ommelaers hebben we samen met de Carolientjes, die met hun caravan aan de overkant bij de Kluis bivakkeerden, er voor de lopers een aangename doorkomst van gemaakt. Dit werd door de vele wandelaars zeer gewaardeerd, het geeft vleugels als je al van verre gezellige blaasmuziek hoort. Yvonne had het buitenterras van de Kluis gezellig ingericht en veel Ommelse mensen kwamen de sportievelingen aanmoedigen. Een goeie opkikker voor hen alvorens ze nacht ingaan, waar het meestal wel wat eenzamer en stiller wordt.

55 jaar Blaaskapel d’Ommelaers

Na lange voorbereiding heeft de blaaskapel op zaterdag 23 juni haar jubileum gevierd. Het middagprogramma nl. speed-bike en frietwagen zijn helaas afgelast ivm te weing aanmeldingen
Maar het avondprogramma was zeer de moeite waard. Om 20.00 uur start ons eigen concert, geheel in nieuwe kleding en nieuw repertoire. Onze presentator Jan Verspeek stelde alle leden voor en op welk instrument ze spelen. Tijdens ons concert werd Frans vd Eijnden nog gehuldigd voor zijn 55 jarig lidmaatschap, wat een prestatie Frans al vanaf het begint actief lid. Proficiat namens ons allen.
Ook werd ons gratis loterij gehouden en de winnaar is Anton Daelmans en mag een weekend naar Belgie. Ons concert eindigde met “piano man” en sloten af met een geweldig applaus vanuit de zaal.
Aansluitend maakten de Vette Band er nog een heel gezellige sfeervolle avond van, we hebben samen een mooi feestavond gevierd

Dweilen in Bakel

Zondag 3 juni 2018 heeft onze blaaskapel deelgenomen aan het dweilen op de markt in Bakel. Dit was georganiseerd door Bakelse carnavalsvereniging De Pierewaaiers.  Een hele straat vol marktkramen met allerhande waar, van sokken en aardbeien tot beddengoed en vogelkooitjes. Veel kijk- en kooplustig publiek werd door het aangename en stabiele weer naar de markt getrokken.  En natuurlijk ook door het amusement dat door de Pierewaaiers georganiseerd was, bij elk aanliggend café kon het publiek genieten van optredens van verschillende blaaskapellen.

Het was zodanig georganiseerd dat elke kapel telkens op een ander terras muziek stond te maken. Onder begeleiding van de lieftallige, maar strenge Lisette werd in een strak schema telkens een half uur muziek gemaakt op vijf verschillende podia. Daar tussendoor zorgde zij uitstekend voor onze dorstige kelen op evenzovele terrassen.  Zeer welkom was ook de Piereburger, gebakken door Prins Carnaval zelf. Het was een zeer gemoedelijk en aangenaam sfeertje voor het publiek, maar zeker ook voor ons als muzikanten om daar muziek te mogen maken. Leuk ook om collega-muzikanten te ontmoeten, en om te genieten van de after-party waarbij verschillende kapellen nog eens goed los gingen, terwijl de marktkooplui hun kramen opruimden. Een gezellige en leuke middag voor Blaaskapel d’Ommelaers en zeker wat ons betreft voor herhaling vatbaar.