Optreden Fieramente

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

NIEUWJAARSHAPPENING OP 3 JANUARI 2016 IN GEMEENSCHAPSHUIS DE KLUIS
Op deze gedenkwaardige dag staat Zanggroep Fieramente voor haar vuurdoop. Onder de bezielende leiding van Sophie de Ruijter is er vanaf september hard gewerkt om een volwaardig programma te kunnen brengen. Veel zorg is er besteed aan de uitstraling van onze presentatie als splinternieuw koor. We dragen zwarte kleding met blauwe accessoires.
Voor deze gelegenheid is er een combo opgetrommeld om ons te ondersteunen. Dit combo bestaat uit 2 gitaristen, drummer en toetsenist.
Ruim vooraf staan we klaar om even in te zingen en de laatste moeilijkheden nog even door te nemen, hoofdzakelijk de nummers die we samen met het fanfarekorps gaan uitvoeren. Iedereen kent de gezonde spanning, die je nodig hebt bij zo’n uitvoering. Mede door het vertrouwen, dat Sophie ons weet te geven, krijgen we het gevoel, dat het goed komt deze middag.

Na een opening door de burgemeester, jeugdleden van het korps en de Radetzkymars door het korps is het de beurt aan ons.
We openen met Leave a Light on, met een solo van Thieu, uitgevoerd samen met het combo.
Na de eerste nieuwjaarswensen van de verenigingen komt ons tweede nummer: I still haven ’t found what i’m looking for.
Heel bijzonder om dit te mogen uitvoeren met een compleet korps én een combo.
Ons derde lied is Royals, een pittig nummer, waarbij de moeilijkheid is niet te struikelen over je eigen woorden en de tekst van buiten te kennen.
Voor ons is het dan even pauze en mogen we gaan luisteren naar twee nummers van het fanfarekorps.
Zanggroep Fieramente hervat het concert met Stil in mij, We are the world en als laatste brengen we ten gehore: Iedereen is van de wereld.

Als zanggroep hebben wij genoten van dit optreden, een heleboel dingen zijn er goed gegaan. Dat we nog veel moeten en kunnen leren is logisch, maar als koor dat pas een paar maanden aan het repeteren is, mogen we trots zijn op dit resultaat.
Een woord van dank is zeker op zijn plaats voor de personen, die ons hebben begeleid: de fanfare, het combo, de mensen van het licht en geluid.
Kort samengevat, een fijne lange middag en we zien nu al uit naar de volgende uitvoering.