Zomeractiviteit Muziekvereniging Sancta Maria

Maandagavond 3 juli jl. hield Muziekvereniging Sancta Maria uit Ommel een openbare repetitie om samen de vakantietijd muzikaal in te luiden.

De avond startte met een gezamenlijk optreden door kinderen van basisschool Kleurrijk en het orkest. De laatste weken maakte de kinderen kennis met muziek, tijdens de lessen vanuit het project Muziek in de Klas. Mede door de inzet van Otine van Erp en enkele leden van het orkest. De muziekwerkjes werden vol enthousiasme en muzikaliteit gespeeld, het was een genot om naar te kijken en te luisteren.

Het orkest, o.l.v. Jan van den Eijnden, liet van zich horen door enkele muzieknummers, waaronder The Greatest Showman en Les Misérables, te spelen en te repeteren. Zo kreeg het publiek ’n indruk van een repetitieavond.

Zoals gebruikelijk worden tijdens de zomeractiviteit de Jubilarissen gehuldigd.

Frans Kuijpers 50 jaar lid

Peggy van Horrik 40 jaar lid

Anja Verberne 25 jaar lid

Een persoonlijk woordje van de voorzitter Gerard Verberne en muzikale felicitaties van het orkest. Een speciaal cadeau van Frans Kuijpers aan de vereniging bij gelegenheid van zijn jubileum, hij schonk enkele weken geleden een muziekwerk “AURUM” van Bert Appermont. Een schitterende concertmars met een Gouden randje. Natuurlijk mocht dat werk die avond niet ontbreken op de lessenaar.

Er werd ook nog teruggeblikt op het zeer geslaagde evenement “de Maestro’s 2023”. Alle Maestro’s waren aanwezig en de winnaar Marlou Janssen dirigeerde nogmaals het orkest met haar winnende nummer “Jurassic Park” van John Williams.

Blaaskapel d’Ommelaers sloten de avond muzikaal af. De kapel viert dit jaar haar 60 jarig Jubileum met diverse activiteiten en optredens. Heel speciaal om te vermelden, Frans van den Einden is al die 60 jaar lid van deze mooi club.

De avondzon valt en het werd tijd voor de derde helft, met een drankje, gezelligheid en voor allen een fijne vakantie, werd het seizoen afgesloten.

EN DOOR….VOOR IN DE AGENDA

• 21 okt. Böhmische avond blaaskapel d’Ommelaers m.m.v. muziekband R.A.T.S.
  • 25 nov. Concert orkest Sancta Maria m.m.v. zanggroep Combo Cantorij.

www. muziekverenigingsantamaria.nl